saliva sudah kering. mentari petaling jaya telah menyerap rakus segala saliva sebenar aku. you are the different you when you are at the different places. maka aku, jadi apa di sini? sepertinya, aku yang sebenar, tenggelam jauh, terlalu dalam .
lapan belas tahun aku telah melalui pelbagai transisi identiti berbeza. menjadi aku yang pelbagai. tetapi masih aku. tercampak dalam dimensi lain, kini baru aku betul betul keliru. siapa aku pun menjadi tanda tanya untuk kepada diri sendiri. sungguh, aku tidak suka aku yang sekarang. i used to be a motivator, dan sekarang, sesiapa, tolong motivasikan aku. aku terlalu lain. semakin menjadi lain. dan aku tak suka. boleh salahkan tempat dan persekitaran. adapt yourself to changes, save a cosy hammock somewhere nice. itu aku dah biasa, terlalu, walau dulu, cuma sekarang, entah mana silap. perubahan ini yang aku tidak suka, terlalu rapuh dan tidak mendirikan aku. perubahan yang menyepak aku ke dalam kebencian. serious.


jujur, aku suka aku yang pelbagai, cuma bukan aku yang sekarang. statik,

1 komen:

penjajah minda said...

1st kau kena ingat manusia memang berubah.kerana masa, usia, perkitaran.tapi tak bermakna kau hilang kau yang dulu.masih wujud.cuma kau tak nampak.aku pun cam kau dulu.dan sekarang aku rasa aku baru menjadi 'orang' walau tak sepenuhnya.

-nie aku cakap ikut pengalaman aku.lain orang lain cara kan?