kau, tahu?

"kau tau, aku lonely. bila aku smoke, aku seperti sedang bercakap dengan asap nikotina yang bercempera ke sana sini. Kadang menjadi naga, kadang menjadi tulisan i love you. Banyak. dan jiwa aku terbang bersama itu."abdullah sam.


Kau tahu, kau keseorangan yang buta. Apa maksudkau, mengatur kehidupan forever alone dengan asap rokok dan bau melupakan dunia ? Apa yang kau nampak dengan tulisan i love you atas kepulan asap yang berebut rebut memcari ruang dalam udara? Ia cuma tulisan dan ia cuma asap tanpa kandungan maksud perkataan pun. Jadi kau cuma menyedut dan menghembus kembali nyawa yang dipertaruh dengan beribu racun.


Apa kau tahu tentang dunia forever alone atas jalan tar yang berkaca? yang dipasak iman semudah jatuhnya lego satu persatu . apa kau tahu tentang dunia ilusi dilayarkan atas kepulan rokok yang pada satu masa. hilang . keindahan temporari saja. 


Kenapa kau tak nampak keindahan dan nikmat  sebenar di balik kepulan nikotina yang menghamba abdikan kepada kedajalan? jadi persoalannya kenapa.

0 komen: